23. dubna 2017

Jarní běhání...

Jaro se tady, pomalu začíná běžecká sezóna. Mám za sebou tři běžecké závody, jako příprava na Challenge Roth. Jak jsem na tom?




Podle pořekadla "Až se jaro zeptá, co jste dělali v zimě..." Momentální počasí vypadá, že jaro zahlédlo můj tréningový denník. Ale snažím se a podle závodů to není úplně nejhorší.

Českobrodská pečeť 19.3.2017
Tradiční jarní desítka, už jsem ji běžel nejednou, včetně její vánoční varianty. Obrátková trať po rozbité asfaltce. Říkal jsem si, že to zkusím pod padesát, 5min/km. Po startu nasazuji pocitově optimální tempo. první tří kilometry jsou za 4:46 - 4:56 - 4:48. Tak snad to vydržím. otočka na pětce 24:35. "Nooo, to šlo. Možná i za 49 minut" Nohy fungujou, tak se snažím nezpomalit. Osmý kilometr 39 minut. Hlava počítá...když ještě zrychlím tak by tom mohlo být ještě lepší. Zrychluju...nakonec je toho 48:12. Spokojenost. Jsem horší než loni a předloni, ale to se dalším tréninkem dožene :-)



Běh městem Jarmily Kratochvílové 16.4.2017
Tradiční velikonoční patnáctka ve zvlněné krajině Vysočiny. S vrtkavým počasím. V týdnu před závodem jsem si dal dvě delší kola (100km a 77km). Tak jsem byl zvědavý, co na to nohy. odvážný plán byl stejný jako v Brodě, čas 1:15, tempo 5min/km. Kdyby to šlo. Sobotní rege klus 5km byla jedna velká hrůza, tak jsem byl zvědavý, jak půjde v závodě. Od startu nic moc, nohy ani tělo moc nefungovaly. Kilometrovníky nebyly, tak jsem netušil, jak rychle běžím. vesnička Kobylí hlava se skvělými fanoušky, za ní časomíra na 5. kilometru, 26:06. "Tak pokud to takle půjde dál, tak budu rád za čas pod 1:20." Občas někoho doběhnu, ale více běžců mě předbíhá a nemám na to se jich udržet. Dlouhá rovinka lesem, výběh na cestu, mezičas na 10. kilometru ukazuje 51:10, druhá pětka 25:04. "To je nějaká kravina! Nemám pocit, že bych zrychloval, naopak." Poslední pětka je pořád nahoru, dolů...do toho trochu vítr a nějaké sněhové vločky. Ženu nohy, co to dá, protože těch 1:15 není ztracených. Závěr je dost krutý, ale konečně je tady náměstí a cílová rovinka do kopečka... Nakonec je z toho 1:14:29. Třetí pětka za neskutečných 23:18. Jak to v sobotu a na 5. kilometru vypadalo hrozně, tak je z toho pěkný čas. V roce 2015 to bylo před IM Klagen 1:14:25. Pěkné.



Běh Hrádkem 22.4.2017
Týden po patnáctce u Jarmily se jedu na Severní Moravu proběhnout s kamarády a poměřit se, kdo je lepší. Letos to je naštěstí bez sázek. Dojíždím s krásně vyčištěnou hlavou, tak to snad půjde. Jen to počasí v týdnu nevěstí nic dobrého - sníh, zima, vítr... Hnus, velebnosti. Ale nakonec na sobotní závod se počasí celkem umoudřilo. Jen lehký deštík, lehký větřík a v průběhu závodu jen pár sněhových vloček. Nemám v plánu se nějak honit, jen se příjemně proběhnou. Mezičasy na prvních kilometrech neodpovídají příjemným pocitům - 4:49 - 4:55 - 4:33!!! Rozhodně nemám pocit, že bych běžel tak rychle. Stoupání na 4. kilometru a krosovou vložku lesem zvládám taky v pohodě, 5:37 a 5:08. Mého "soupeře" Romana za sebou neslyším. Seběh dolů, ten nemám rád. Krátké stoupání k hlavní cestě. Sedmý (předposlední) kilometr je za 5:10. "Hergot, nějak jsi zpomalil!!! Zaber!!!" ozývá se Turbo kontrola :-) Zrychluju co to jde, Čekám, kdy se kolem prožene Roman, ten finiše umí. Na 400 metrech před cílem se snažím ještě zrychlit, zvednout se z pat na špičky...cíl. Čas 38:34. Proti předchozím dvěma rokům je to sice pomalejší, ale jen lehce (37:46 - 37:48). Spokojenost, s relativní pohodou s jakou jsem to zvládl (to je ta čistá hlava) a jako nejlepší z KPM.

VÍTĚZ!!! :-)

KPM po závodě, všichni spokojení.

Jarní běžecké "klasiky" mám za sebou. Další bude Krušnoman duatlon. To bude kombinace kolo-běh. Tak uvidíme, jak to půjde, jak jsem se posunul od roku 2015. Ozvu se...

1 komentář:

Advid řekl(a)...

Dobře ses do toho opřel! Přeju pěkné počasí na Krušnomanovi.