1. března 2015

IMAT 2015 - únor/březen

Mám za sebou nejkratší měsíc, celkové objemy jsou ale naštěstí vyšší. Do startu IMAT zbývá 116 dní, takže dá se říct, že zahajuji poslední třetinu přípravy. Dnes jsem se trochu více rozepsal, snad to přežijete.




Trénink únor
Lednová viroza odezněla, z pohledu tréninku to byla neplánovaná regenerační pauza. Pokud započtu do času i odhad plavání, tak jsem časový plán splnil.
Podle Michala by měl být týdenní objem v jednotlivých disciplínách roven IM závodu. Běh OK, plavání se blíží, kolo je na úrovni HIMu.

plavání se něco změnilo. Je otázka zda k lepšímu či horšímu. Mám pocit, že technicky je to naprostá hrůza. Chci to vidět pozitivně, takže to beru jako pozitivní posun, že začínám tělo ve vodě cítit. Teď jen ty chyby najít a odstranit. Uvažoval jsem v únoru o návštěvě TI kurzu Tomáše Vojtěchovského, pěkně mi vycházel na víkend "flákacího/regeneračního" týdne. Ale řekl jsem si, už není čas se učit něco nového, je málo času. Asi chyba. Pocitově vím, že při dýchání zvedám hlavu a občas mám pocit, že se podivně "vlním celým tělem". Začal jsem zařazovat pár základních TI cvičení pro získání lepšího pocitu. A dneska jsem si vzal na bazén kameru, abych se viděl. A není to pěkný pohled :-( Hlavu při nádechu divně vystrkuji z vody (viz foto), celý se vlním jak žížala v agonii, nohy mi divně vlají do všech stran,... Hrůza. Mám na čem pracovat.
Jinak, pokud jde o odplavané objemy, tak se postupně zvyšují, za stejný čas uplavu trochu více. A za únor jsem uplaval více, než za některé celé předchozí roky.
Zkusil jsem taky zařadit "rovinky", jak mi minule radil Ječmínek Máselník, ale pocitově nic moc. Snad se to časem zlepší.
Znovu se budu opakovat, v plavání mě čeká ještě hodně práce.
Pozitivní zpráva, pokud jde o plavání, jsou oficiální informace. Plavání v Klagenfurtu bude ve vlnách, za mou kategorií nebudou mladí vlčáci jako v Poltenu. A neopreny jsou pro AG povoleny do 24,5 st.

Na kole trvá "problém" s délkou tréniku. Dvě hodiny na trenažéru jsou (až na ojedinělé výjimky) maximum. Dneska jsou konečně vydržel šlapat dvě hodiny a dvacet minut. No sláva. Ale stále si nedovedu představit, jak za necelé čtyři měsíce ujedu 180km.
Minule jsem psal, jak mi nesedí tempové tréninky na hrazdě. No nesedí, jejich délka se neprodlužuje. Proč? Protože se jim vyhýbám. Sice si vedu tréninkový denník, ale jen abych se mohl "chlubit" odtrénovaným objemem. Ale je potřeba se do něj taky občas podívat, co a jak už jsem odrénoval. A tempové úseky na kole, dle Friela VS1 tam jsou 2x v prosinci a 1x v lednu. A pak se mám zlepšovat!!! Takže jsem v únoru najel na "přísnější" režim. VS1 a VS2 nebudou mé oblíbené motivy, ale MUSÍM. V posledním únorovém týdnu už jsem začal mít lepší pocit. Tak uvidíme.

Běh jako moje "hlavní" disciplína mi nedělá problémy (opakuji se). Tempové úseky VS1 a VS2 s TF blížíci se ANP prodlužuji. Jednou týdně delší běh, postupně prodlužovaný, na konci února 24km v celkem pohodové intenzitě. Tady necítím problém.

Triatlon jako tréninková disciplína? V únoru se nekonal.

Doplňuji souhrnou únorovou tabulku.
PlavániKoloBěh
26.1.-1.2.1,621,9011,29
2.2.-8.2.2,9101,1943,11
9.2.-15.2.3,2105,3347,41
16.2.-22.2.1,630,2715,46
23.2.-1.3.4,25120,0647,41

Trénink březen
Minulý měsíc jsem psal "Hlavní úkol je kolo, prodlužování jednotlivých tréninků a prodlužování tempových intervalů. Prostě se musím kousnout a vydržet." Myslím, že se částečně povedlo. Hlavně vydržet. Uvažuji, že se pokusím zařazovat kolo 4x týdně a pokud počasí dovolí, tak o víkendu bych občas vyjel i ven na něco delšího a otestovat si, jak na tom jsem.
V plavání to bude snaha zlepšit techniku. 
V běhu žádné změny nechystám. Dvakrát týdně "kvalita", VS1 a VS2, o víkendu dlouhý běh. A začíná závodní sezona. Původně plánovaný "test" v Českém Brodě vychází na víkendovou službu v práci, Konečně (po mnoha letech) se ale dostanu na desítku do Peček. To bude takový test po zimě. 

Posilování
Kopíruji :-(
V prosinci jsem posilování spíše "flákal", v lednu se nic nezměnilo. v únoru se nic nezměnilo. Nezbývá než konstatovat - NESPLNĚNO.

Hmotnost
Na rozdíl od posilování se stále "zlepšuji". Váha jde dolů, na konci února 77,5kg. Čím méně špeků budu nucen sebou nosit, tím líp. Ale stále jich je nadbytek. :-)


Excelovskou verzi tréninkového denníku pravidelně aktualizuji zde, Jen jeden list s rokem 2014 a aktuální rok 2015.
Online verze ročního plánu s uvedením plánovaných závodů a doporučených týdenních časových objemů tréninku je zde.

2 komentáře:

Lucie řekl(a)...

Dane, moc pekny, jen tak dal! S tim kurzem TI u Tomase bych nevahala. Ja byla na zakladnim i pokracovacim a ohromne mi to pomohlo.

d řekl(a)...

Díky. Kurz TI mám určitě v plánu, záleží kdy.