11. února 2009

Běžecké vybavení - nové boty 2009

Minule jsem Vám představil své minulé a stávající modely běžeckých bot. Dnes je řada na letošních novinkách. Při jejich pořizování jsem si otestoval možnosti internetového prodeje a rovněž jsem konečně zavítal do specializované běžecké prodejny. Ale postupně.




To, že mě mé současné boty postupně opouštějí a bude potřeba obměna, jsem věděl. V rámci povánočních výprodejů se ale nic zajímavého (myslím cenově) na trhu neobjevilo. Co jsem hledal? Něco na objemový trénink, dobře odpružené, tlumivé boty. A pak jsem taky chtěl zkusit další značku, už jsem měl na nohách NB-čka a Nike. Na otestování čekaly další značky.



Po tomto úvodu teď přijde trochu překvapení.

New Balance M847SO



A kde je ta obměna? Předchozí model bot, 846 mi perfektně posloužil. Tak zde nebyl důvod ke změně. Resp. jsem zvolil novější model, který byl za stejnou cenu a o pár desítek gramů lehčí. V tomto případě se jednalo pouze o "výměnu" starých a osvedčených bot za nové.
Jak jsem si je pořídil? Pomocí internetového eshopu Pavla Baběráda.
Na takové nakupování nejsem zvyklý, boty a oblečení si radši osahám, zkusím, zda sedí,... A až pak se rozhodnu. V tomto případě jsem to risknul. Už mám dvoje NB-čka, velikosti sedí, kupuji vlastně stejný model, tak jdu do toho. Po příjezdu z nepovedeného maratonu v Budějovicích objednávám boty a čekám. Za tři dny je pošta doručila.

Netrpělivě boty vybaluji a obouvám. Budou mi, nebudou? Budou velké nebo male,...? Super, sedí perfektně. Zkouším pobíhat po pokoji a po chodbě, boty jsou tak akorát. Měkké, pohodlné, velikost bych neměnil. Ještě dělám jeden pokus. jednu botu sundám a obouvám starou 846-ku. Pobíhám po chodbě, na jedné noze mám starou 846 a na druhé novou 847, ten rozdíl je neskutečný. V přímé konfrontaci je bota s 1000 naběhanými km jako bez tlumení. Už se těším, až je otestuji při pořádném běhu.

Tak to by jsme měli. Jeden osvědčený model byl úspěšně nahrazen novějším. A teď ta nová značka.
Zde se nemohu nezmínit o nové službě serveru behej.com. A to o Shoe Selectoru. Skvělý nápad. S jeho pomocí byl výběr správné boty pro mě jednoduššní.
A pak tady je triexpert a jejich akce "kup botu, druhá je zdarma", resp. při koupi jednoho páru bot Mizuno je druhý pár zdarma. V takovém případě se i bota za 3500Kč stává podstatně dostupnější. S provedeným předvýběrem pomocí katakogu Mizuno a Shoe selectoru se vypravuji na nákupy.

Malá prodejna, při počtu tří zákazníků, včetně doprodu, a tří prodavačů vypadá naplněná k prasknutí. Ale obsluha je v obraze, vše sleduje. Už je u mě prodavač a "vyzvídá". Resp. jako první navrhuje proběhnutí na páse a diagnostiku. "Proč ne", říkám si. Z pořízeného videa vycházím "úspěšně", bez zásadních vad v došlapu. A jdeme na boty. Mým favoritem jsou Wave Rider. Ty ale nemají v mé velikosti. Tak jdu k druhému bodu svého seznamu, Impolse a Mustang. A pak další a další modely. Myslím, že to bylo celkem pět modelů. Zkouším, porovnávám, měním velikosti, běhám na páse, chvíli i s na každé noze jinou botou, vybírám a "vyhrávájí" dva modely.
V průběhu výběru bot se v prodejně ukazuje Renda. A pak mě oslovuje další zákazník, že jestli jsem dan z fora,... Jsem slavný, haha. Ale je příjemné, že mě lidi poznávají.

Mizuno Wave Impulse

Plánuji je na delší běhy, trenink obecné vytrvalosti. A pokud se v treninku osvědčí, třeba je vezmu i nějaký maraton. Uvidíme.
Doplněk.
Dnes jsem v nich vyběhl, ale z jednoho běhu je nemůžu hodnotit. Stabilní bota, netlačila, seděla dobře. Uvidíme po více kilometrech.

Mizuno Wave Precision 9

Tady rozhodla akce "bota zdarma". Už nějakou dobu uvažuji o něčem jako závodní model. Tahle bota jakési odpružení poskytuje, tak uvidíme. Budou sloužit na závody to 10 km a na krátké intervalové treninky.
A vzhledem k plánovanému využití jsem zvolil velikost akorát na nohu, jen s minimální rezervou. Proti Impulse o 1/2 čísla menší. Ať noha v botě sedí a neplave. Tak uvidíme, zda jsem udělal dobře. Ale boty to jsou lehoučké a vypadají úžasně. Kdy je nejbližsí závod?

Tolik k mým novým botám. Nejsem žádný troškař, že. Když mě popadne nakupovací mánie, tak nevím, kdy mám dost.
Až mě zase chytne spisovatelko-exhibiční mánie, tak nové boty zhodnotím, nebo se podívám na další součásti mého vybavení. Nechte se překvapit. Sám jsem na sebe zvědavý...

7 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

"NB 847" možná o trochu méně "dýchá" než "NB 846"...obojí jsou moje nejoblíbenější boty, a "oběhané" už minimálně 2 x :-((
Tak ať se Ti ve všech dobře běhá.
mapo

3COP řekl(a)...

schůzka bloggerů v prodejně bot, no proč ne, ještě automat na kávu a je hotovo, ale nakoupil jsi dobře

Anonymní řekl(a)...

Ahoj, můžu se zeptat v jaké prodejně jsi nakupoval? Markéta

d řekl(a)...

NB v eshopu sportsite.cz
Mizuna v prodejně triexpertu v Praze. Adresa je zde http://www.triexpert.cz/kontaktujte-nas/
Perfektní přístup. Doporučuji navštívit.

Anonymní řekl(a)...

Ahoj Dane.
Pěkně jsi se rozšoupl, ale proč ne ty je užiješ. Já mám boty taky troje a s tím jak teď málo běhám mi vydrží nejméně 2 roky. Možná i více.
Šnek

Anonymní řekl(a)...

Ahoj
Také jsem po NB 846, koupil model 847 a jsem naprosto spokojen. Ten rozdíl v tlumivosti byl u mě to samé :-).
Tak ať ti to běhá :-).

BuckTheBug řekl(a)...

Ahoj Dane,
bot jsi nakoupil komín, ale běháš vůbec? ;) Dej mi prosím vědět, jestli plánuješ jet zase na sraz behej.com. Pojedu tam jenom kvůli osazenstvu, tak ať se mám podle čeho rozhodovat!